Google Ads – Søkemotorannonsering hos Google

Mer enn 1.2 millioner bedrifter verden over velger idag å annonsere på Google.
Vi vet at kundene dine søker, og at det i 90% av tilfellene er Google som brukes som søkemotor.

Hvorfor annonsere på Google?

Treff kunder som søker etter dine tjenester
Dine annonser vises kun når noen søker etter dine valgte søkeord
Du betaler kun når noen klikker på annonsen og ikke når den bare vises
Full kontroll på markedsbudsjettet med dagsbudsjetter
Mulig å målrette en annonse geografisk etter dine ønsker

Hva koster det?

Du velger selv hvor mye du ønsker å bruke i annonsering. Dette kommer litt ann på budstrategier og hva slags annonsering du ønsker. Det vanligste er å betale for CPC (kostnad pr klikk på annonsen).

CPC – Kostnad pr klikk
Du betaler X kroner hver gang noen klikker på annonsen din. Hvor mye hver klikk koster er en del av optimaliseringen av din Ads-konto for å skape best mulig resultat og lønnsomhet!

CPM – Kostnad pr visning
Ved å bruke CPM betaler du en kostnad pr tusende visning. Med en synlig CPM-budgivning betaler du kun når folk kan se annonsene dine.

Hvordan fungerer det?

Det er de sponsede lenkene som dukker opp øverst og til høyre i søkeresultatet som er Google Ads. Enten du nettopp har startet en ny bedrift eller har vært med i mange år kan Google Ads være noe å satse på! Når du hører noen si “søk på nettet” er det Google de fleste henviser til, og et enkelt søk gir ofte mange hundre treffer. Google Ads er en av de mest effektive metodene for å nå dine potensielle kunder, ved at du kommer på toppen av søkeresultatet.

Med denne formen for annonsering betaler du kun for annonsene folk klikker på (CPC). Annonsene vises umiddelbart, og du kommer derfor raskt i kontakt med kundene dine. Informasjonen du får fra dine kampanjer kan brukes til å effektivisere videre annonsering.