Trenger jeg å skaffe ny nettside?

Skrevet
Publisert i
Facebook
Twitter
LinkedIn
Epost

Mange bedrifter har meget gamle nettsider og vet ikke helt når det er på tide med en fornyelse. Her kommer 10 gode grunner til når din bedrift bør skaffe ny nettside

1. Du har flash-spiller for å komme inn på hjemmesiden

Hvis ja er nettsiden din utdatert og gammel. Teknologien er over fem år gammel og ingen bruker det lenger. Det i seg selv er et stort rødt flagg. Enhver form for flash-side er for gammel, og det er på tide å få gjort noe med!

2. Nettstedet ditt er tregt

Nesten halvparten av alle besøkende vil gå fra en nettside som ikke lastes på under tre sekunder.
Hvert sekund av lasting vil koste deg ytterligere 7%. Det er ikke bare dårligt uten kan også være svært øknomisk kostbart. Det er mer kostbart å miste salget enn å bare oppgradere hastigheten din.

3. Innholdet er ikke oppdatert

Når referanser er mange år gammle og mye ikke fungerer lenger er det på tide å se over din nettside. Den som bygd nettsiden er mest sannsynlig ikke tilgjenglig lenger for å oppdatere den. Derfor er det viktig å ha tilgang til å kunne administrere din hjemmeside selv.

4. Dårlig integrering mot søkemotorene

Å ha ditt nettsted optimalisert mot søkemotorer er viktig for å sørge for at virksomheten har en sterk tilstedeværelse på nett. Potensielle kunder må være i stand til å finne din nettside, bli kjent med din virksomhet og finne kontaktinformasjon. Når nettstedet ditt er optimalisert mot søkemotorene vil du mest sannsynlig se resultater umiddelbart.

5. Hvis din nettside kun er optimalisert for en plattform.

Internet Explorer 7 og 8 er gamle webblesere som er utdatert. Mozilla Firefox, Safari og Google Chrome er også nettlesere som må tas opp. Den beste måten å holde deg oppdatert mot webblesere er å hele tiden oppdatere nettsiden for struktur og sikkerhet.

6. Det nettsted er ikke tilpasset nettbrett og mobil

Hvis det ikke lastes på telefon eller surfbrett er ikke nettsiden optimalisert. Såkallt responsive.
Omtrent 30% av de 90 millioner menneske som eier en smarttelefon bruker telefonen for surfing på nett. Av dem kjøper 15% noe fra sine telefoner i løpet av dette året alene. Du trenger ikke nødvendigvis å få en spektakulær design spesielt for de som bruker mobil eller nettbrett, men du bør sørge for at nettstedet ditt er optimalisert for mobile enheter.

7. Det er ingen kontinuitet i sosiale meder fra din side

Å kommunisere med dine kunder er en viktig faktor i dag for å bygge en virksomhet. Dine sosiale samtaler gjennom ulike nettverk tillater deg å bygge opp et starkt forhold med kundene dine. Alle linkene på ulike sosiale medier og nettsider bør knyttes frem og tilbake for å lage en kostant dialog med dine kunder.

8. Området har vært den samme i over 3 år

Den vanlige tommelfingerregelen er å gjøre en “remake” på din webside hvert 2-3 år. Mens du fortsatt bør gjøre stadige oppdateringer så fote som daglig eller ukentlig. For å bli best integrert mot søkemotorer er det viktig å kontinuerlig oppdatere din nettside. Å ha en nettside som er oppdatert og følger de nyeste trendene innen webdesign vil sikre at kundene får en flott opplevelse når dem besøker din nettside.

9. Når konkurrentene har et bedre nettsted enn deg

Det er bare menneskelig natur å dømme virksomheten ved deres hjemmeside. Førsteinntrykket er viktig. Vvis konkurrentene har en lysere, raskere og mer effektiv nettside enn din er det mest sannsynlig at at dem blir mer tiltrukket av den. Hvis du føler at du er bedre enn konkurrenten din bør du bevise det med et bedre nettsted.

10. Hvis din hjemmeside er flat

Vi snakker ikke om “one-page-sites”, altså hjemmesider hvor alt innhold vises på forsiden, som blitt trendy innen webdesignverden. Vi refererer til hjemmesider med en forside som gir lite informasjon eller spenning. Din nettside bør være optimalisert med en multi-level-struktur for å holde din firmainformasjon godt organisert. Dessuten kan det gi deg en større tilstedeværelse i søkeresultatene som er en meget viktig del for din nettside.