Dette mener brukerne er det viktigste på nettstedet

Skrevet
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Epost

For mange selskaper er nettsiden det viktigste verktøyet når det gjelder å nå nye kunder – og det er ofte der potensielle kunder møter deg, din bedrift og merkevare for første gang!

Å kun ha et nettsted er imidlertid ikke nok til å få besøkende til å bli nye kunder. Det er like viktig at nettsiden er designet og utformet for målgruppen din, ellers risikerer du å miste interessen og muligheten til konvertering.

En god nettside begynner alltid med et relativt enkelt spørsmål: “Hva er den viktigste handlingen jeg vil at besøkende skal gjøre når de besøker min nettside?

Dette mener besøkende en nettside skal inneholde:

Kontaktinfo og kontaktskjema

Kontaktinfo og kontaktskjema

62% mener at kontaktinformasjon og ett eller flere kontaktskjemaer på nettstedet ditt er viktig. Kontaktinformasjon bør være godt synlig på nettsiden.

Om oss-side

Om oss-side

31% mener at en Om oss-side er et viktig element i å bli kjent med deg og bedriften din. Dette skaper tillit hos kunden, noe som øker sjansen for konvertering.

Profil i sosiale medier

Profil i sosiale medier

30% mener at en aktiv profil på sosiale medier er viktig. Derfor anbefaler vi at du setter opp en integrasjon mellom din nettside og Facebook-side eller Instagram-profil.

Live chat

Live chat

28% mener at en Live chat der besøkende enkelt kan chatte med deg er et viktig element på bedriftens nettsted.

Originale bilder

Originale bilder

27% mener at det er viktig at originale bilder, grafikk og videoer brukes til produktene dine, ansatte eller stemningsbilder.

Adresse

Adresse

26% mener at det skal tydelig fremkomme, hvor din virksomhet holder til med adresse og eventuelt et kart for å enkelt kunne få veibeskrivelse og lignende.

Tidligere arbeid og referanser

Tidligere arbeid og referanser

20% mener presentasjonen av tidligere arbeid, kundevurderinger og kunders meninger er viktig. Dette kan være avgjørende for om besøkende blir en kunde eller ikke.

Blogg / Nyhetsfunksjon

Blogg / Nyhetsfunksjon

19% mener at en blogg er viktig. Men for din virksomhet vil en blogg ikke bare være til fordel for kundene dine. En blogg gjør også at nettsiden blir bedre integrert i søkemotorene!

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev

10% mener at man enkelt skal kunne melde seg på nyhetsbrev på selskapets nettsider. Dette mener vi gjelder fremst nettbutikker og andre bransjer der nyheter er viktigte å få frem.

Er det kun disse tingene som skal på plass for en vellykket nettside?

Selvfølgelig ikke.

Avhengig av bransje og forretningsbehov, er det et bredt spekter av andre ting, funksjoner og elementer som bør betraktes som en prioritet.

Til slutt er det viktig å fortsette å teste webdesignet ditt over tid for å sikre at det fortsetter å leve opp til brukernes ønsker og atferd.

Innholdsfortegnelse

Andre Tips & Triks