
For mange selskaper er nettsiden det viktigste verktøyet når det gjelder å nå nye kunder – og det er ofte der potensielle kunder møter deg, din bedrift og merkevare for første gang!
Å kun ha et nettsted er imidlertid ikke nok til å få besøkende til å bli nye kunder. Det er like viktig at nettsiden er designet og utformet for målgruppen din, ellers risikerer du å miste interessen og muligheten til konvertering.
En god nettside begynner alltid med et relativt enkelt spørsmål: “Hva er den viktigste handlingen jeg vil at besøkende skal gjøre når de besøker min nettside?“
62% mener at kontaktinformasjon og ett eller flere kontaktskjemaer på nettstedet ditt er viktig. Kontaktinformasjon bør være godt synlig på nettsiden.
31% mener at en Om oss-side er et viktig element i å bli kjent med deg og bedriften din. Dette skaper tillit hos kunden, noe som øker sjansen for konvertering.
30% mener at en aktiv profil på sosiale medier er viktig. Derfor anbefaler vi at du setter opp en integrasjon mellom din nettside og Facebook-side eller Instagram-profil.
28% mener at en Live chat der besøkende enkelt kan chatte med deg er et viktig element på bedriftens nettsted.
27% mener at det er viktig at originale bilder, grafikk og videoer brukes til produktene dine, ansatte eller stemningsbilder.
26% mener at det skal tydelig fremkomme, hvor din virksomhet holder til med adresse og eventuelt et kart for å enkelt kunne få veibeskrivelse og lignende.
20% mener presentasjonen av tidligere arbeid, kundevurderinger og kunders meninger er viktig. Dette kan være avgjørende for om besøkende blir en kunde eller ikke.
19% mener at en blogg er viktig. Men for din virksomhet vil en blogg ikke bare være til fordel for kundene dine. En blogg gjør også at nettsiden blir bedre integrert i søkemotorene!
10% mener at man enkelt skal kunne melde seg på nyhetsbrev på selskapets nettsider. Dette mener vi gjelder fremst nettbutikker og andre bransjer der nyheter er viktigte å få frem.
Selvfølgelig ikke.
Avhengig av bransje og forretningsbehov, er det et bredt spekter av andre ting, funksjoner og elementer som bør betraktes som en prioritet.
Til slutt er det viktig å fortsette å teste webdesignet ditt over tid for å sikre at det fortsetter å leve opp til brukernes ønsker og atferd.
Vi er et mediebyrå med fokus på nettsider og nettbutikker som skaper resultater! La oss hjelpe deg med å nå ditt fulle digitale potensiale!