Close

Fem fordeler med en profesjonell epost sammenlignet med gratis epostkonto

Epost er den mest populære kommunikasjonstjenesten på internett idag! Nesten alle som bruker internett har en epost for å kommunisere med venner, kolleger, kunder, leverandører etc. Og litt over 30% gjør det daglig!

Dette viser hvor viktig det er for deg som driver firma å ha en fungerende epostadresse godt synlig for dine kunder på nettsiden, i sosiale medier, på trykte materialer osv!

Ikke minst; å ha en epostadresse som oppleves som profesjonell! I dette innlegget gir vi fem fordeler med en profesjonell epostadresse sammenligtnet med en gratis som f.eks gmail.com, live.no etc.

1. Din virksomhets troverdighet øker

En epost som blir sendt fra en profesjonell epostadresse har større sjanse for å få svar kontra en epost som blir sendt fra en hotmail eller gmail-adresse.

Se f.eks forskjellen mellom firmanavn@gmail.com og post@firmanavn.no. Eposten med firmanavnet som domene ser mer seriøs og pålitelig ut og øker sjansen for at nåværende og poteniselle kunder velger å gjøre forretninger med deg. En gratisepost kan av noen sees som useriøst, midlertidlig eller til og med fremstå som svindel. Dette påvirker selvfølgelig om personen velger å åpne eposten du sendt eller ikke.

2. Dine kunder føler seg mer trygge

Hvis du oppretter profesjonelle epostadresser for forskjellige avdelinger for din bedrift (f.eks support@firmanavn.no eller ordre@firmanavn.no etc) gjør du det enklere for dine kunder å få med seg hva mailen gjelder. Driver du f.eks en nettbutikk kan du opprette ordre@firmanavn.no  – da ser mottakeren av eposten med en gang at det har med en ordre å gjøre. Hvis samme kunde mottar en epost fra support@firmanavn.no ser kunden enkelt at mailen kommer fra support. Dette gjør at kunden raskt føler seg trygg med å åpne, lese og svare på eposten.

3. Firmaet ditt markedsføres hver gang du sender en epost.

Hvis du bruker en domenebasert epostadresse som inneholder firmanavnet (f.eks post@firmanavn.no), blir firmnavnet eksponert hvert gang du sender en epost. Hvis epostadressen er densamme som adressen til hjemmesiden blir også hjemmesideadressen eksponert i samtlige mailer. Dette styrker merkevaren din da mottakeren blir minnet om deg og ditt firma. Etter bare noen få epostmeldinger fra deg er det større sjanse for at kunden har deg i tankene når det er tid for neste kjøp

4. Arbeidet blir mer effektivt

Hvis du oppretter en epostkonto for kollegene og / eller avdelingene (f.eks fornavn@firmanavn.no og support@firmanavn.no), kan du enkelt få riktig epost til å havne i riktig epost på en gang uten å måtte sortere og videresende informasjonen til riktig person. Dette gjør at arbeidet internet blir mer effektivt og selskapet kan også oppfattes som større og mer pålitelig.

5. Risikoen for at eposten blir markert som spam reduseres

Mange kunder kategoriserer eposter kun ved å lese avsenderadressen. Hvis du bruker en dårlig epostadresse finnes det risiko for at kunden markerer epostmeldingen du sendt som spam. Mottakerens internettleverandør kan også flagge epostadressen din som spam. Da vil mange av dine fremtidligere eposter automatisk havne i spamfilteret hos kunden – noe som gjør at mange kunder aldri kommer til å lese eposten.

Trenger du hjelp med å komme igang med en profesjonell epost til ditt selskap? Ta kontakt med oss i dag så forteller vi hvordan du gjør for å opprette en epost som passer deg og din bedrift best!